Laite hajosi ja se on toimitettava takuuhuoltoon? Täältä löydät tavallisimmat kysymykset takuuhuoltoon liittyen.
Tuote hajosi takuuaikana, kuinka toimin?
Nopeiten laitteen korjaus järjestyy ottamalla yhteyttä valmistajan tukeen tai valtuutettuun huoltoyhtiöön.
Yhteystiedot löydät täältä.
Takuuhuoltoa varten on esitettävä ostokuitti, jonka saat ladattua asiakstilinhallinnan kautta. Riittävän tarkka vikakuvaus varmistaa onnistuneen korjauksen.
Voit toimittaa tuotteen myymälämme yhteydessä olevalle huollon asiakaspalvelupisteelle, tai postittaa sen meille asiakaspalautuksella.
Lisätietoa löydät palautusohjeista.
Toimittaessasi mobiililaitetta huoltoon varmistathan, että kaikki lukitukset ovat pois päältä.
Kuitti on takuutodistuksesi
Jos tilaus on tehty asiakastiliä käyttäen, löydät kuitin asiakastililtäsi.
Kuitin lataaminen onnistuu Omat tilaukset-välilehdeltä, josta voit klikata auki oikean tilauksen ja ladata kuitin.
Tilausnumero ja kuitinnumero ovat sama asia. Jos siis tilausvahvistus on tallella, löytyy kuitti helposti, kun toimitat tuotteen huoltoomme. Kuittia ei löydy? Lisäohjeita täällä.
Kuinka kauan takuuhuolto kestää?
Huollon kestoa ei voida tarkasti arvioida, koska huollon tekee aina valtuutettu huoltoliike. Nopeiten huolto hoituu suoraan valmistajan kautta.
Normaalisti huoltoaika on 10-50 arkipäivää, mutta valmistumista tässä ajassa ei voida taata. Takuuhuollon kesto riippuu korjaustoimenpiteestä ja mm. tarvittavien varaosien saatavuudesta. Saat erillisen viestin, kun laitteen huoltoprosessi on valmis.
Toimitin laitteen takuuhuoltoon, miksi sain siitä kustannusarvion?
Takuu ja myyjän virhevastuu kattavat ainoastaan laitteen materiaali- ja valmistusvirheet.
Mikäli huoltoyhtiö havaitsee laitteessa takuun ulkopuolisen vian, asiakkaalle lähetään kustannusarvio laitteen korjauksesta.
Laitteessani on tärkeitä tiedostoja, kuinka saan ne säilytettyä?
Tiedostojen säilyttäminen ja varmuuskopiointi on loppukäyttäjän vastuulla. Tee varmuuskopiointi ennen laitteen toimittamista huoltoon. Takuuhuollossa laitteeseen suurella todennäköisyydellä palautetaan tehdasasetukset, jolloin kaikki laitteessa ollut data tulee katoamaan.
Discoland ei tarjoa tiedostojen pelastus- tai siirtopalvelua. Voit halutessasi olla yhteydessä valmistajaan tai huoltoliikkeeseen, jotka mahdollisesti hoitavat maksullisena työnä tiedostojen pelastamisia.
DJ-kontrollerin näyttö halkesi, kuinka saan sen kuntoon?
Takuu ja myyjän virhevastuu kattavat tuotteessa olevat materiaali- ja valmistusvirheet, mutta eivät tällaisia fyysisiä vaurioita. Tässä tapauksessa kannattaa ottaa suoraan yhteyttä valtuutettuun huoltoliikkeeseen. He osaavat antaa kustannusarvion näytön vaihdolle.
Saanko lainalaitteen huollon ajaksi?
Emme anna huollon ajaksi lainalaitteita. Jos tarvitset lainalaitetta, ota yhteys vuokrapuolellemme, jossa voi mahdollisesti järjestyö vastaavan laitteen vuokraus.
Lisätietoa laitteiden saatavuudesta sekä muista asioista saat asiakaspalvelustamme.
Mistä voin ostaa varaosia laitteeseeni?
Varaosakyselyissä kannattaa kääntyä asiakaspalvelumme puoleen. Useimmiten varaosat pystytään toimittamaan suoraan sinulle postitse.
Käyttöohjeet
Käyttöohjeet ovat saatavilla usein vain englanniksi. Käyttöohjeet tulevat joko myyntipakkauksessa mukana tai suoraan sähköpostiin. Mikäli käyttöohjeet puuttuvat, voit etsiä niitä valmistajan verkkosivuilta tai vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin toimitamme sinulle puuttuvat ohjeet.
Jatkuuko takuu vaihdon jälkeen?
Tuotteen takuu jatkuu aina alkuperäisen ostokuitin mukaisesti.
Mikäli tuote vaihdetaan takuuaikana uuteen tai vastaavaan tuotteeseen, tuotteen takuuaika ei ala alusta, vaan on voimassa alkuperäisen kuitin mukaisesti.